Szent Mihály Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskola
“Óvj, őrizz, oltalmazz!”
    Határtalanul- Szlovákiában           (2018.09.11-17)
     A Szent Mihály Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskola 7. és 8. osztályos tanulóiként 4 felejthetetlen napot töltöttünk Szlovákiában. Az utazás kedden kezdődött egy nagyon hosszú és fárasztó úttal. Az első megálló Kékkőn volt, ahol egy várkastélyt látogattunk meg. A következő uticél Léva volt, ahol megnéztük, hogy a vár egykoron milyen fontos szerepet játszott a felvidéki bányavárosok védelmében. Ellátogattunk a híres bányavárosba, Selmecbányára, mely a bányatavak városa. Itt sétáltunk a belvárosban. Este érkeztünk a szálláshelyünkre egy szép szállodába Korompára a Plejsy hotelbe, ahol finom vacsora után elfoglaltuk szobáinkat és kipihentük az út fáradalmait. Másnap reggel mikor a kiléptünk a hotel ajtaján gyönyörű kilátás nyílt a minket körülvevő hegyekre. Újult erővel indultunk a Dobsinai- jégbarlangba. A látvány, ami fogadott leírhatatlan, mindenütt jég és jég. Meglátogattuk még Betléren az Andrássy vadászkastélyt is. A harmadik napon felkerestük Csütörtökhelyen a Szent László plébániatemplomot mely a Zápolyaiak temetkezési kápolnájával épült egybe. Ezután Lőcsén a történelmi városközponttal ismerkedtünk meg. Maga a város egy gyöngyszem és sok a múlthoz kötődő műemlékkel rendelkezik. Bementünk a Szent Jakab templomba, aminek a főoltára a 18,6 méteres magasságával a világ legmagasabb faoltára. A nap következő látnivalója Szepeshely volt. Itt a Szent Márton Katedrálist néztük meg. Pénteken elérkezett a hazaút. Előtte Jolsván megtekintettük a város központját ezt követően Hizsnyó falucskáját kerestük fel. Majd a rimaszombati Tompa Mihály testvériskolánkba mentünk, ahol az igazgatónő nagy szeretettel fogadott minket. Nagyon sok élménnyel gazdagodtunk, hisz olyan sok és színes program volt ebben a négy napban, hogy még egy hetet szívesen maradtunk volna. Vajnagij Viktória 7.b Vadon Márton 7.b